Vi byter namn - dags att uppdatera tryckt material
I maj bytte vi namn från Wasa Kredit till LF Finans. I samband med namnbytet kommer även vår logotyp och grafiska profil uppdateras, därför behöver vi er hjälp att byta ut och uppdatera tryckt marknadsmaterial.
För att göra övergången smidig har vi sammanställt en enkel guide hur ni gör.
Så här gör du - steg för steg
-
Kontakta din säljkontakt
Börja med att ta kontakt med din säljare för att gå igenom ert behov av nytt marknadsmaterial med LF Finans-logotyp och namn.
-
Byt ut det gamla materialet
När ni har fått det nya tryckta materialet – byt ut allt som fortfarande har Wasa Kredit-logotyp och namn.
-
Återvinn gammalt material
Gamla broschyrer, foldrar och affischer från Wasa Kredit sorteras som pappersförpackningar och kan lämnas till återvinning.
Hitta din säljkontakt
Logga in på Mina Sidor via www.wasakredit.se (efter den 6 maj: www.lffinans.se)
Osäker på vem du ska kontakta? Hör av dig till oss via mejl:
- Fritid: fritid@wasakredit.se
- Bil: bil-lev_saljare@wasakredit.se
- Privat/Butik: fopartnerbutik@wasakredit.se
Vanliga frågor och svar om namnbytet
Jag kan inte logga in på Mina sidor Företag efter namnbytet
Om du inte kan logga in på Mina sidor Företag efter namnbytet den 6 maj, kan det bero på att webbläsaren inte längre fyller i dina inloggningsuppgifter automatiskt. Följ stegen nedan för att komma vidare.
1. Prova att fylla i användarnamn och lösenord manuellt
Om du tidigare har låtit webbläsaren fylla i dina uppgifter automatiskt, behöver du nu skriva in dem själv.
2. Har du glömt ditt användarnamn?
Klicka på Påminnelse om användarnamn på inloggningssidan.
Användarnamnet skickas då till den e-postadress som registrerades vid ansökan.
3. Har du glömt ditt lösenord?
Klicka på Återställ lösenord på inloggningssidan.
Då får du ett mejl med en länk för att skapa ett nytt lösenord – detta skickas till den e-postadress som är kopplad till just ditt användarkonto.
4. Får du inte dina uppgifter?
Om du inte kan återställa dina uppgifter via inloggningssidan:
- Kontakta i första hand din kontaktperson hos oss.
- Du kan också höra av dig till vår Kundservice, så hjälper vi dig vidare.
5. Vad händer med behörigheter och konton vid namnbytet?
Alla användarkonton och behörigheter ligger kvar precis som tidigare. Inloggningsuppgifterna påverkas inte i sig – men webbläsaren känner inte längre igen sidan automatiskt, vilket är anledningen till att du kan behöva fylla i allt manuellt igen.
Varför byter ni namn?
Vi har varit en del av Länsförsäkringar i över 25 år, och nu tar vi nästa steg genom att byta namn från Wasa Kredit till ett som tydligare visar att vi ingår i Länsförsäkringars helhetserbjudande inom bank och försäkring. Samtidigt speglar vårt nya namn det vi faktiskt gör: erbjuder finansieringslösningar till företag och privatpersoner. LF Finans, helt enkelt.
När byter ni namn?
Vi byter namn från Wasa Kredit till LF Finans i maj, 2025. Eftersom namnet ska ändras på många platser – från webbsidor och mejladresser till utskick och husskyltar – sker bytet successivt under en övergångsperiod. Det innebär att du kommer att se namnet Wasa Kredit på vissa ställen och LF Finans på andra. Organisationsnumret är detsamma, och vilket namn du ser påverkar inte dina villkor hos oss.
Jag har ett Wasa Kredit-kort – kommer det fortsätta fungera eller måste jag söka ett nytt?
Korten kommer fortsätta fungera precis som de gör idag, även efter namnbytet till LF Finans. Vi kommer successivt att byta ut korten så att de får nytt utseende och nytt namn – Kreditkortet LF Finans. Det sker automatiskt, så du behöver inte göra något.
Vad innebär det nya namnet? Svar
Vi har en ny webbplats, byter namn på Mina sidor, Wasa Kredit-appen och vårt kreditkort, och får nya mejladresser – för att nämna några saker. Kort sagt är det LF Finans vi heter framöver.
Här på vår webbplats publicerar vi kontinuerlig information om det uppstår frågor i samband med namnbytet. Vår ambition är att allt ska fungera smidigt för dig som kund. Söker du exempelvis på Wasa Kredit ser vi till att du hamnar rätt – och mejl som skickas till våra gamla adresser vidarebefordras automatiskt.
Ska ni flytta också eller har ni samma adress?
Vi byter inte adress, bara namn. Vi sitter sedan tidigare i gemensamma lokaler med Länsförsäkringar – både på huvudkontoret i Stockholm och hos våra länsbolag runt om i landet. Vår styrka är den lokala närvaron, och den kommer vi att fortsätta stärka framöver.
Vill du skicka brev till oss är postadressen:
Länsförsäkringar Finans AB / LF Finans
106 50 Stockholm