Om vi inte är överens

Ibland uppstår missförstånd och andra oklarheter. Om du är missnöjd med vår hantering av ditt ärende vill vi gärna att du kontaktar oss.

Kontakta i första hand LF Finans klagomålsanvarig på klagomal@lffinans.se eller använd formuläret så kontaktar vi dig. 

Kontaktformulär för klagomål

LF Finans behandlar personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen och annan tillämplig lagstiftning och på sätt som anges i informationen "Behandling av personuppgifter" som du hittar här: www.lffinans.se/personuppgifter.

 

Allmänna reklamationsnämnden 

Om du inte kan godta den bedömning vi har gjort kan du som privatperson vända dig till: 

Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)  
Box 174
101 23 Stockholm
Telefon 08 - 508 860 00, vardagar 9 - 12

Prövningen i ARN är kostnadsfri för dig.

Konsumenternas Bank- och finansbyrå

Som konsument kan du också vända dig till Konsumenternas Bank- och finansbyrå för kostnadsfri och opartisk vägledning rörande bank, fondbolag eller andra finansiella institut.

Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215
104 51 Stockholm
Besöksadress: Karlavägen 108
Telefon: 0200-22 58 00, vardagar 9 - 12.

Den kommunala konsumentrådgivningen i din kommun

Många kommuner erbjuder konsumentvägledning. Sök efter din kommunala konsumentvägledare på hallåkonsument.se

Du har också möjlighet att få frågan slutligen prövad av domstol. 
För kontaktuppgifter hänvisas till www.domstol.se.

Har du frågor?