Vi byter namn - dags att uppdatera tryckt material

I maj, med start den 6 maj, byter vi namn från Wasa Kredit till LF Finans. I samband med namnbytet kommer även vår logotyp och grafiska profil uppdateras, därför behöver vi er hjälp att byta ut och uppdatera tryckt marknadsmaterial.

För att göra övergången smidig har vi sammanställt en enkel guide hur ni gör.

Så här gör du - steg för steg

  1. Kontakta din säljkontak

    Börja med att ta kontakt med din säljare för att gå igenom ert behov av nytt marknadsmaterial med LF Finans-logotyp och namn.

  2. Byt ut det gamla materialet

    När ni har fått det nya tryckta materialet – byt ut allt som fortfarande har Wasa Kredit-logotyp och namn.

  3. Återvinn gammalt material

    Gamla broschyrer, foldrar och affischer från Wasa Kredit sorteras som pappersförpackningar och kan lämnas till återvinning.

Hitta din säljkontakt

Logga in på Mina Sidor via www.wasakredit.se (efter den 6 maj: www.lffinans.se)

Osäker på vem du ska kontakta? Hör av dig till oss via mejl:

Vanliga frågor och svar om namnbytet

Varför byter ni namn?

Vårt nya namn speglar det vi gör: erbjuder finansieringslösningar till företag och privatpersoner. LF Finans, helt enkelt.

Jag kan inte logga in på Mina sidor Företag efter namnbytet

Om du inte kan logga in på Mina sidor Företag efter namnbytet den 6 maj, kan det bero på att webbläsaren inte längre fyller i dina inloggningsuppgifter automatiskt. Följ stegen nedan för att komma vidare. 1. Prova att fylla i användarnamn och lösenord manuellt Om du tidigare har låtit webbläsaren fylla i dina uppgifter automatiskt, behöver du nu skriva in dem själv. 2. Har du glömt ditt användarnamn? Klicka på Påminnelse om användarnamn på inloggningssidan. Användarnamnet skickas då till den e-postadress som registrerades vid ansökan. 3. Har du glömt ditt lösenord? Klicka på Återställ lösenord på inloggningssidan. Då får du ett mejl med en länk för att skapa ett nytt lösenord – detta skickas till den e-postadress som är kopplad till just ditt användarkonto. 4. Får du inte dina uppgifter? Om du inte kan återställa dina uppgifter via inloggningssidan: Kontakta i första hand din kontaktperson hos oss. Du kan också höra av dig till vår Kundservice, så hjälper vi dig vidare. 5. Vad händer med behörigheter och konton vid namnbytet? Alla användarkonton och behörigheter ligger kvar precis som tidigare. Inloggningsuppgifterna påverkas inte i sig – men webbläsaren känner inte längre igen sidan automatiskt, vilket är anledningen till att du kan behöva fylla i allt manuellt igen.

När byter ni namn?

Vi byter namn från Wasa Kredit till LF Finans i maj, 2025. Organisationsnumret är detsamma, och det påverkar inte dina villkor hos oss.

Jag har ett Wasa Kredit-kort – kommer det fortsätta fungera eller måste jag söka ett nytt?

Korten kommer fortsätta fungera precis som de gör idag, även efter namnbytet till LF Finans.

Vad innebär det nya namnet? Svar

Vi har en ny webbplats, byter namn på Mina sidor, Wasa Kredit-appen och vårt kreditkort, och får nya mejladresser.

Ska ni flytta också eller har ni samma adress?

Vi byter inte adress, bara namn. Vi sitter sedan tidigare i gemensamma lokaler med Länsförsäkringar – både på huvudkontoret i Stockholm och hos våra länsbolag runt om i landet. Vår styrka är den lokala närvaron, och den kommer vi att fortsätta stärka framöver. Vill du skicka brev till oss är postadressen: Länsförsäkringar Finans AB / LF Finans 106 50 Stockholm