Tillgänglighet på LF Finans

Vi vill att du ska kunna använda våra digitala tjänster, oavsett vilka förutsättningar du har. Vi vill gärna att du hör av dig till oss om du upplever att våra tjänster är otillgängliga.

Kontakt

Lämna synpunkter

Har du upptäckt brister i tillgängligheten? Vi vill gärna ha dina synpunkter så att vi kan förbättra oss. 

Skicka dina synpunkter med e-post till: Tillgänglighet LF Finans 

Kundservice

Har du frågor eller behöver du hjälp? Besök vår sida för Kundservice. Där kan du få information om våra digitala tjänsters tillgänglighet via telefon. Där hittar du också våra kontors öppettider, om du vill träffa oss personligen.

Hur vi uppfyller tillgänglighetskraven

Våra digitala tjänster är utformade i enlighet med kraven i lagen (2023:254) om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet. Vi vill att våra digitala tjänster ska fungera bra för alla, men är medvetna om att några av dem inte är helt tillgängliga. På följande sida beskriver vi hur vi arbetar med vår webbplats:

Tillgänglighetsinformation för våra publika webbsidor på www.LFfinans.se 

Om våra övriga digitala tjänster

Vissa av våra digitala tjänster är ännu inte helt genomgångna ur ett tillgänglighetsperspektiv. Det gäller följande:

  • Mina sidor Privat (inklusive inloggning)

  • Appen för kreditkort (Android och iPhone)

  • Ansökan om privatlån

  • Ansökan om kreditkort

Vi arbetar för att även dessa delar ska uppfylla kraven enligt WCAG 2.1 nivå AA. Arbetet sker successivt inom Länsförsäkringar och omfattar teknisk genomgång, användartester och granskning av tillgänglighetskonsult.

Den senaste tillgänglighetsgenomlysningen av dessa digitala tjänster slutfördes den 9 januari 2024 av LF Finans och Axess Lab.

Under tiden är du alltid välkommen att kontakta oss om du stöter på något som inte fungerar som det ska – vi vill gärna ta del av din upplevelse och lösa problemet på bästa sätt.

Vårt arbete med tillgänglighet

Vi arbetar aktivt för att våra digitala tjänster ska vara tillgängliga för alla. På LF Finans använder vi gemensamma lösningar som utvecklas inom Länsförsäkringar, där tillgänglighet är en naturlig del av design- och utvecklingsarbetet.

Vi är en del av det gemensamma arbetet och bidrar löpande till att förbättra tillgängligheten – både genom det vi själva gör och genom vårt samarbete med andra inom Länsförsäkringar.

Behandling av personuppgifter

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i samband med tillgänglighetsrespons.

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillsynsmyndighet

Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter på vår tillgänglighet kan du kontakta:

Post- och telestyrelsen (PTS)