Nytt ansökningsflöde för kortkredit
10 februari uppdaterar vi ansökningsflödet för kortkredit på Mina sidor för att göra processen smidigare och effektivare. Här hittar du en översikt av de nya funktionerna, instruktioner och svar på vanliga frågor.

Notera: Denna artikel publicerades innan namnbytet från Wasa Kredit till LF Finans den 6 maj 2025. Vid tidpunkten för publicering var Wasa Kredit det aktuella namnet. Uppgifterna i artikel samt bifogade instruktioner gäller dock. Läs mer om namnbytet här.
Vi har uppdaterat ansökningsflödet på Mina sidor för att göra handläggningen smidigare och snabbare. Den största förändringen är att det nu är kunden själv som ansvarar för att hantera och besvara frågorna i ansökan – något som tidigare låg på dig som leverantör. Du kan följa ansökningsstatus i realtid via listan Förmedlade avtal och får ett mail när kunden skickat in sin ansökan.
För dig som leverantör innebär detta:
-
Snabbare handläggningstid
Kunden tar direkt hand om frågor och identifiering, vilket minskar tiden det tar att hantera ansökan.
-
Full insyn i processen
Du kan följa varje ansökan i realtid i listan Förmedlade avtal och får även e-postmeddelanden när en kund har skickat in sin ansökan.
-
Mindre administration
Genom att kunden sköter delar av processen blir din arbetsbörda mindre, och du kan fokusera mer på försäljning och kundrelationer.